Grossglockner a Muntanitz - Vysoké Taury Rakousko

Cílem bylo zdolat nejvyšší horu Rakouska Grossglockner (3798 m) normálou. K aklimatizaci jsme si vybrali chatu Sudetendeutsche Hütte (2656 m) a kopce v okolí, hlavně Muntanitz (3232 m). Po téměř sedmisetkilometrové noční cestě autem jsme ráno zaparkovali na parkovišti Glanz (1447 m) nad městem Matrei. Odtud jsme vystoupali zhruba 1200 m na chatu Sudetendeutsche Hütte. Druhý den jsme zdolali Gradötz (3063 m). Počasí se pokazilo, začalo pršet, do rána byla vichřice a nasněžilo. Z chaty se dalo vyjít až následující den odpoledne, prošli jsme se okolo ledovce Gradötzkees na vyhlídku Glocknerblick. Další den jsme zdolali Wellachköpf (3117 m), Kleiner Muntanitz (3192 m) a hlavně Muntanitz (3232 m). Následoval sestup k autu, přesun přes Matrei a Kals na parkoviště Lucknerhaus (1918 m) a výstup na chatu Stüdlhütte (2802 m). Druý den byl vrcholovým dnem - přes ledovec Ködnitzkees cestou Alter Kaiser Weg na chatu Adlersruhe (Erzherzog-Johann-Hütte (3454 m)), sněhovým žlabem Leitl a přes Kleinglockner (3770 m) na vrchol Grossglockner (3798 m). Další den jsme věnovali odpočinku, pouze jsme se prošli na kopec Schere (3037 m) a Fanat Kogel (2905 m). Poslední den jsme sestoupili k autu, nakoupili v Matrei a v 8 večer jsme už byli v pohodě doma.

Nikon COOLPIX P330

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka